Under är bättre än över

Hörde en intressant skröna om Gekås Ullareds som tål att vidareberättas. Vad får du för förväntningar på ett besök på Gekås? Personligen så förväntar jag mig låga priser, produkter i högar, som får Lidl att se designat ut, samt personal som inte har tid att prata med kunder eftersom de har fullt sjå med att packa upp. Alternativt är för underbemannade för att ge någon kundservice alls. Pris och störtdisplay, javisst, men inget kunde vara mer fel än min förväntan på kundservicen.Эксклюзив на бумажной основе

All personal på Gekås är enligt uppgift välutbildade i kundservice och dessutom är all personal där när varuhuset är öppet. Ingen jobbar på natten med att packa upp utan det görs på dagen när kunderna är där. Allt för att ha så många personer som möjligt tillgängliga som kan prata med kunder. Resultatet? Kunderna går därifrån med sina måttligt ställda förväntningar överträffade och blir ambassadörer för Gekås.

Vad kan vi som mest jobbar i B2B och komplexa, ibland dyra och avancerade erbjudanden, lära oss av det? Läxan är att det inte alltid är bäst att skruva upp förväntningarna genom att hävda att det som just du kan leverera är ”världsbäst” och fullständigt unikt. Kanske baserat på någon exklusiv metod som bara just ni har? Risken är att kundernas förväntningar blir så höga att de är omöjliga att uppnå. Ingen kunds förväntningar blir någonsin överträffade och inga ambassadörer skapas. De är inte så missnöjda att det sticker ut i ”nöjd kund index”, men de ringer å andra sidan inte in och vill köpa mer eller försöker skapa kontakt efter leveransen. Fundera ett slag på om det stämmer lite på er?Roblox Robux Hack 2017

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *